De gemeente Nederweert is gestart met het plaatsen van verbodsborden op meerdere onverharde wegen in het buitengebied van Ospel en Ospeldijk.
Verkeersmaatregelen buitengebied
Met de maatregel wil de gemeente doorgaand gemotoriseerd verkeer op landbouwwegen beperken. Volgens de gemeente worden de onverharde wegen steeds vaker gebruikt door verkeer dat via navigatieapps alternatieve routes kiest.
De nieuwe verkeerssituatie geldt voor verschillende wegen in de buurten Nieuwstraat-Horick-Kampersweg, Winnerstraat-Eindhovenbaan en Moostdijk-Kruisvennendijk. Op de borden staat dat de wegen zijn afgesloten voor motorvoertuigen, met uitzondering van agrarisch bestemmingsverkeer.
Volgens de gemeente leidt overmatig gebruik van de zandwegen tot snellere slijtage, onveilige situaties en schade aan bermen en biodiversiteit.
De afgesloten zandwegen
- De Zuidehoeveweg (tussen Eindhovensebaan en Ommelpad)
- De Broenenhoup (tussen Frenkenbaan en Kampersweg en tussen de Casseweg en Schepengraaf).
- De Grabriëlweg (tussen Kampersweg en Casseweg)
- De Ontginningsdijk (tussen Shepengraaf/Broenenhoup en Ontginningsdijk/Schepengraaf)
- De Platkuil (tussen Schepengraaf en Ontginningsdijk) vanaf de Platkuil 5 tot en met De Platkuil 9.
Op dit moment staan de borden nog niet aan alle zandwegen aan zowel het begin als einde van de weg.












5 Reacties
Ik ben benieuwd of men zich daar aan gaat houden.
Nu zijn de motoren er altijd heel beleefd.
Maar dan is het misschien juist proberen er zo snel mogelijk doorheen te zijn.
Hopa weer een hobby Greenlane toeren om zeep geholpen zijn ook mensen die juist van dat soort wegen geniet en de groene code handhaven .
Navigatie omleiding ( bullshit ) .
Vraag me af of dat bij de overheid aangevraagd is zomaar openbare onverharde wegen afsluiten . #pesterij
Dus eerst worden deze wegen totaal kapot gemaakt door het onderhouds bedrijf waardoor stenen wortels etc allemaal naar boven worden gehaald waardoor de wegen zelfs voor wandelaars verpest worden en dat al meerdere keren per jaar en nu ineens staan er deze borden? in al mijn jaren nog nooit last gehad van de gebruikers van de wegen als ik er wandelde…. welke gekke lobbie heeft hier nu weer iets op bedacht en deze rare regels gemaakt… mag wat kosten zonder enige nut… oh wacht dat is normaal voor gemeente nederweert
Jezus, wat een onzin! De argumen tatie, slijtage van de zandweg… Heeft de gemeente zich laten inspireren door Vaals? En daar een eigen, volledig irrelevante variant bedacht? Dat daar ons belastinggeld aan wordt besteed…
Het wordt HOOG TIJD dat ze de fietspaden eens veilig maken, er is in Nederweert een uitgebreid fietsroutenetwerk maar de paden zijn een aanfluiting en zijn niet tourisme waardig en onveilig voor oudere gebruikers! Ik heb al vaker gevraagd via Fixi en rechtstreeks bij de gemeente maar qua uitvoering gebeurt er al jaren niets aan het onderhoud,