Skip to content

Rookgasgranaat gevonden in Eind

23 oktober 2012 | 10:05

In Nederweert-Eind is onlangs een rookgasgranaat uit de Tweede Wereldoorlog gevonden. Het projectiel bleek al eerder te zijn afgegaan. Dat is ook de reden van de gepantserde kraan die daar aan het werk geweest is.

De rookgasgranaat kwam aan het licht tijdens een onderzoek naar mogelijke explosieven uit de oorlog aan het Eind in Eind even buiten het dorp richting Leveroy. Dit onderzoek is gedaan na een tip van een oud-inwoner van Nederweert Eind. Volgens de inwoner bevond zich op die plek een munitiedepot tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Rookgranaten zijn, voor zover bekend, meestal niet dodelijk. Het kan wel letsel veroorzaken.

Bron: De Limburger

Advertentie

Er zijn nog geen reacties geplaatst


Plaats een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Advertentie

Foutje gespot?

Oeps, je hebt kennelijk een foutje gespot.
Fijn dat je ons op de hoogte brengt. Met een paar klikken kun je ons hierover een berichtje sturen. We doen ons best het foutje zo snel mogelijk te herstellen en je hiervan op de hoogte te brengen.

Advertentie

Meer nieuws

20260617_Botsing-tussen-auto-en-scooter-op-Meijelsedijk-in-Ospel_1
Niemand mee naar het ziekenhuis
17 juni 2026 | 20:37
2026-06-16-Help-levens-redden-word-burgerhulpverlener
Bekijk de informatievideo
17 juni 2026 | 19:30
20260617_Klein-brandje-op-stuk-land-aan-de-Luitstraat-in-Leveroy_1
Brandweer heeft nageblust
17 juni 2026 | 18:14
2026_06_17-Boerenlunch_in_Ospel_versterkt-samenwerking_voor_een_veilig_buitengebied11
Ik heb boerenverstand geen criminelen op mijn land
17 juni 2026 | 17:00

Advertentie