Reacties
-
10 maart 2026 om 16:42
IJC KAAM reageerde op Nieuwe flitspaal maakt kruispunt Nederweert veiliger
Simpel antwoord, zo'n drukke weg (N 266) door zo'n smalle kern.. Dat is niet meer van deze tijd. Zie ook dossier N 280 daar hadden ze gewoon vooraan de entree bij kelpen oler verkeer moeten verplichten door te rijden tot st Joost en dan terug… Zou heel veel geld en ergenis minder gekost hebben. En voor het vrachtverkeer wat er wel moet zijn een soort tol. Levert en de gemeente en de provincie iets op en kan worden gebruikt voor leefbaarheid. -
10 maart 2026 om 16:33
Marc reageerde op Windmolens in Ospeldijk mogen blijven staan van de rechter
Gedeeltelijk gelijk! Je zou ook kunnen redeneren dat er dan twee van de vier weg moeten of ze alle vier voor de helft inkorten. -
10 maart 2026 om 15:09
Marc reageerde op INGEZONDEN BRIEF | 18 maart: terugkijken, vertrouwen en vooruit
DNA? De Nee Alliantie! Ik dacht ghet niet. Deze partij heeft stilstand hoog in het vaandel staan en dat betekent n achteruitgang. -
10 maart 2026 om 13:59
Frèns van Polleke reageerde op INGEZONDEN BRIEF | 18 maart: terugkijken, vertrouwen en vooruit
Tja, wat moet een weldenkende mens hier nu mee, dit lijkt me toch een oprechte oproep niet op de Andersdenkende partij te stemmen waarvoor hier wordt gelobbyd! -
10 maart 2026 om 12:38
Peter en Gerda Kneepkens reageerde op Overlijdensbericht | Annie Smeets – van den Schoor †
Gecondoleerd en veel sterkte -
10 maart 2026 om 12:31
PH reageerde op Nieuwe flitspaal maakt kruispunt Nederweert veiliger
Die flitspaal maakt de kruising vast wel wat veiliger. Echter op die zelfde weg ter hoogte van hotel Van Nieuwenhoven én het bejaardentehuis worden constant nog steeds snelheden van 70 a 80km per uur gehanteerd. Dus de weg is er echt niet veiliger op geworden! Op die locaties zou een flitspaal meer effect hebben gehad. Dus een 2e & 3e paal is geen overbodige luxe. En inderdaad, gemeente doe alstublieft snel iets aan de instellingen van het verkeerslicht voor de fietsers, daar valt veel winst uit te halen qua veiligheid! Maar ik twijfel als de wetsdienaars wel meelezen. Mocht dit wel het geval zijn, dan zal de daadkracht (ook hier) wel weer en heikel punt worden… -
10 maart 2026 om 12:09
Marjolein Pothuizen reageerde op PMD deels niet opgehaald in Ospel en Ospeldijk
Gisteren is er bericht dat het vroeg in de ochtend werd opgehaald maar de pmd zakken hangen er nog steeds -
10 maart 2026 om 11:06
Ruud Pothuizen reageerde op PMD deels niet opgehaald in Ospel en Ospeldijk
Die storing duurt al 2 weken dan zeker. Dit is de 2de week al dat het niet is opgehaald. -
10 maart 2026 om 09:48
Inwoner reageerde op Nieuwe flitspaal maakt kruispunt Nederweert veiliger
Als ik over de brug richting fiets pad naar Weert wil gaan , Het stoplicht wordt voor mij fietser groen, dus ik kan naar links. Als er op de Brugstraat geen fietser staat / wil oversteken. Gaat het verkeerslicht op de brug Voor de fiets en auto tegelijkertijd op groen . Soms penibele situatie voor de fietser en ook de auto Ook meerdere malen als eerste het licht alleen voor de fietser groen is rijden er ook al auto’s aan. Werkt dikwijls heel verwarrend zeker voor de oudere personen . Moeite met opstappen aanfietsen en geen hand uitsteken……. Hier mag wel meer aandacht aan besteed worden. -
10 maart 2026 om 09:10
Muts reageerde op Ongeval Roermondseweg in Weert
De Weerter dealers die daar rond rijden als gekken. Hopelijk gaan ze alles betalen ,zeker voor de oldtimer die er ellendig uit ziet -
10 maart 2026 om 09:08
Van gansewinkel reageerde op PMD deels niet opgehaald in Ospel en Ospeldijk
Tijd om terug te gaan naar de vorige ophaal dienst. Deze kwamen met een andere vrachtwagen te hulp en maakten de route af. In Weert het zelfde gemiep… -
10 maart 2026 om 08:19
Robert ten Kate reageerde op Robert ten Kate doet wat nodig is om sporten betaalbaar te houden
Hoi Focus, ik zorgde er als raadslid onder andere voor dat de gemeente zijn huidige subsidieregeling op de juiste manier toepaste voor sportverenigingen die gebruik maken van de sporthal. Door verkeerd berekenen en uitkeren van sportsubsidie liepen verenigingen jarenlang honderden tot duizenden euro per jaar mis. Ik heb er samen met de wethouder voor gezorgd dat dit (met terugwerkende kracht) werd hersteld. Dat was nodig om verenigingen sterker te maken en sporten toegankelijk te houden. Daar was bekendheid niet voor nodig, maar gewoon doen wat nodig is wél. -
10 maart 2026 om 07:01
Nellie reageerde op Nieuwe flitspaal maakt kruispunt Nederweert veiliger
Dat is ook mijn conclusie! dat zou al heel veel helpen. Heb ik al heel vaak gezegd! -
9 maart 2026 om 22:36
hansklok reageerde op Nieuwe flitspaal maakt kruispunt Nederweert veiliger
Vangrails zou ook mooi staan! -
9 maart 2026 om 19:08
frans reageerde op Nieuwe flitspaal maakt kruispunt Nederweert veiliger
maar feit blijft, dat het kruispunt veel veiliger kan worden als alle stoplichten voor de fietser tegelijk op groen springen en de rest hetzelfde blijft. dan hebben de fietsers het kruispunt alleen en staan alle auto's stil. helaas heb je dan beweging nodig in het gemeentehuis en daar blijft het oorverdovend stil. -
9 maart 2026 om 18:55
J.Jonkers reageerde op Nieuwe flitspaal maakt kruispunt Nederweert veiliger
Als dit zo een onveilig stuk weg is tussen de rotonde en brug 15 zal een 2e flitspaal nodig zijn. Die zal zeker helpen om de snelheid te minderen zo ook de veiligheid. Zo een flitspaal is niet goedkoop maar zal hier snel terugverdiend zijn. -
9 maart 2026 om 18:44
Ber reageerde op Nieuwe flitspaal maakt kruispunt Nederweert veiliger
Goed verhaal. Lekker kort ook. -
9 maart 2026 om 18:16
Focus reageerde op Robert ten Kate doet wat nodig is om sporten betaalbaar te houden
Wat onbekende kandidaten al niet doen om bekend te worden in verkiezingstijd. Wat deed hij als raadslid? -
9 maart 2026 om 18:09
Piet Wullems reageerde op Wouter Parren is vandaag 50 jaar geworden
Wouter Van Harte Gefeliciteerd en nog een fijne avond samen Gezondheid. -
9 maart 2026 om 18:02
Mien M. reageerde op Nederweerter trainers
Inderdaad es dit joamer, ut weurtj um neet echt gegundj. Paul waas vreuger eine erg goaje voetballer beej Merefeldia, as trainer deut he ut neet vul minder, Veurig joar heete ut beej Merefeldia erg goot gedoan met Naard Vaes. Moog waal wat dekker geneumdj wêre door de "sportverslaaggêver van Nederweert24
Advertentie
Oeps, je hebt kennelijk een foutje gespot.
Fijn dat je ons op de hoogte brengt. Met een paar klikken kun je ons hierover een berichtje sturen. We doen ons best het foutje zo snel mogelijk te herstellen en je hiervan op de hoogte te brengen.
Advertentie
Avondexcursies vanaf buitencentrum De Pelen
28 juni 2026 | 14:00
Bekijk de nieuwste vacatures
28 juni 2026 | 11:00
Advertentie






