Reacties
-
18 juli 2017 om 09:21
Mien M. reageerde op Eén loket voor wonen, welzijn en zorg in Nederweert
Nog geen maand geleden is er een intentie overeenkomst gesloten en nu is alles al anders. Wist men echt een maand geleden echt nog niet dat men afscheid van Vorkmeer ging nemen, dan is het toch sprake van een korte termijn visie. Zijn de investeringen welke gedaan zijn in de Pinnenhof, t.b.v. Vorkmeer, door "ons" betaald of door Vorkmeer.? -
17 juli 2017 om 15:21
Ron reageerde op Brand in kippenbedrijf Eindhovensebaan Nederweert
100% mee eens Martin! -
17 juli 2017 om 15:15
Fons reageerde op Brand in kippenbedrijf Eindhovensebaan Nederweert
Dat de ondernemer hart voor zijn bedrijf heeft en dat deze brand een drama voor hem is wil ik graag geloven. Dat hij hart voor dieren heeft niet. Anders stop je er geen 76.000 in een stal. In deze sector zijn dieren producten die fabrieksmatig geproduceerd worden. Dat er in de intensieve veehouderij vorig jaar meer dan 200.00 dieren zijn omgekomen door stalbranden is een vrij makkelijk te controleren feit. Waarom het vermelden van dit aantal en de roep om maatregelen onfatsoenlijk zou zijn of een gebrek aan realiteitszin toont ontgaat mij. Ik vind niet dat uit piëteit met de ondernemer hierover gezwegen moet worden. Vorig jaar waren er alleen in Nederland 24 stalbranden. Dit jaar tot nu toe 15. Dat is bijna een brand elke 2 weken. Ik vind dat een serieus probleem dat best vermeld mag worden. Ik laat mij zeker niet hersenpoelen, door wie dan ook. Voor ik mij ergens een mening over vorm raadpleeg ik eerst meerdere informatiebronnen. Verder zou ik het rapport van Wakker Dier eerst maar eens lezen voor dat je die mensen lomp noemt en van schande spreekt. -
17 juli 2017 om 14:10
Martin reageerde op Brand in kippenbedrijf Eindhovensebaan Nederweert
Dit is niet alleen een drama voor de kippen, maar ook zeer zeker voor de ondernemer en zijn gezin. Niemand wil dit en van achter het toetsenbord de hele sector de schuld geven, daaruit blijkt niet alleen een totaal gebrek aan fatsoen, maar ook een totaal gebrek aan realiteitszin. Deze ondernemer heeft een enorm hart voor zijn dieren en zijn bedrijf. Dat wordt zo makkelijk onderschat door eenieder die zich laat hersenspoelen door allerlei lompe stichtingen als Wakker Dier, dat het een schande is. -
17 juli 2017 om 10:18
Mien M. reageerde op Heemkundevereniging Nederweert koopt ’Aandeel‘ in Nederweert
Goede actie van de Heemkundevereniging. Ik was, en ben, benieuwd wat de andere partij, voor wie dialect zo belangrijk is, bijdraagt. E.e.a. komt toch uit de hoge hoed, via een omweg, van de Pinmaekers.? Voor zover ik begrepen heb is dit opgezet om het naderend jubileum, 44 joar, nog feestelijker te maken. Wie jarig is trakteert, dus ik hoor graag wat hoeveel "aandelen" de Pinmaekers kopen. -
17 juli 2017 om 07:25
Fons reageerde op Brand in kippenbedrijf Eindhovensebaan Nederweert
Zeker lof voor de brandweer maar de vergelijking met de brand in London is onzinnig. -
17 juli 2017 om 07:22
Fons reageerde op Brand in kippenbedrijf Eindhovensebaan Nederweert
Dat vind ik een leuke. Van welke afdeling ben ik volgens jou manager? De rest van je commentaar is zo´n onzin dat ik er niet eens op ga antwoorden. -
16 juli 2017 om 21:57
sjgb reageerde op Brand in kippenbedrijf Eindhovensebaan Nederweert
Daarbij moet je ook nog optellen dat Wakkerdier zelf nooit echt iets heeft veranderd, dit waren boeren zelf of andere organisaties die werkelijk samenwerken met boeren. -
16 juli 2017 om 19:13
Lekker anoniem reageerde op Brand in kippenbedrijf Eindhovensebaan Nederweert
Fons je bent meer een Daamen dan een heer. Beetje anoniem als een kip zonder kop lopen ageren tegen alles wat maar te maken heeft met de agrarische sector en daarbij aangeven dat alle info eenzijdig is en van de sector zelf komt. Wij van WC eend adviseren WC eend noemde je het, Ik weet niet of je het in de gaten hebt maar je doet nu precies hetzelfde met je rapport van Wakker Dier. Het enige verschil is dat de rapportages vanuit de agrarische sector wel wetenschappelijk zijn onderbouwd. Volgens mij ben je rijp om opgenomen te worden op de afdeling waar je manager bent. -
16 juli 2017 om 18:10
Roy reageerde op Brand in kippenbedrijf Eindhovensebaan Nederweert
Binnen 2 uur onder controle door snelle actie brandweer en goede blusinstallatie. Sjapoo voor de brandweer. @ all bovenstaande reacties: In londen brand een flat tot de grond af met 12 doden. In NL zeurt men over een paar kippen. Als in Londen zo een installatie beschikbaar was geweest was het aantal doden wellicht ook lager geweest! -
16 juli 2017 om 15:20
Margareth reageerde op Brand in kippenbedrijf Eindhovensebaan Nederweert
De bio industrie moest verboden worden. -
16 juli 2017 om 13:02
Rosalie reageerde op Alweer geld uitgeven aan het zoveelste dieet
Afvallen hoeft geen geld te kosten…aan zogenaamd afval coache. …pillen of dergelijke….koolhydtraat arm en suikerarm is volgens mij een beter plan….en stukken goedkoper dan menig dieet -
16 juli 2017 om 11:10
Fons reageerde op Brand in kippenbedrijf Eindhovensebaan Nederweert
Vorig jaar zijn er in Nederland meer dan 200.000 dieren omgekomen bij stalbranden. Hoog tijd voor maatregelen. Zie o.a. het rapport van Wakker dier over oorzaken en maatregelen bij stalbranden. https://www.wakkerdier.nl/uploads/media_items/161205-onderzoeksrapport-stalbrand-2016.original.pdf -
15 juli 2017 om 20:28
Ton reageerde op Brand in kippenbedrijf Eindhovensebaan Nederweert
arme kippen…….Triest -
14 juli 2017 om 10:26
Jan en Tiny Truijen reageerde op Overlijdensbericht: Antoon P.F. van Nieuwenhoven
Beste familie van Nieuwenhoven Wij wensen jullie heel veel sterkte toe met het grote verlies van: Je man, jullie vader, schoonvader en opa. -
14 juli 2017 om 10:21
Fons reageerde op Als je niet van dieren houdt, houd je geen dieren
Beste Ron, Ik ben het volledig eens met het commentaar van domdom. Daar wil ik nog het volgende aan toevoegen. Je zegt “De manier waarop de mensen in de agrarische sector ons voedsel / vlees produceren (schaalvergroting) is echt de enige manier om het hoofd boven water te houden. Dit is echter niet iets waar deze sector om heeft gevraagd dit is het gevolg van de consumptiemaatschappij zoals we deze zelf gecreëerd hebben.” Het is te makkelijk om de consumptiemaatschappij de schuld te geven. Het is het soort argumentatie die in het verleden ook door andere sectoren is gebruikt om hun manier van produceren te rechtvaardigen. Je kunt als veehouder ook zelf besluiten dat je niet meer mee wil doen aan de trend om steeds meer beesten in steeds grotere stallen te stoppen. Je kunt je bedrijf omvormen of iets anders gaan doen. Je hebt ook zelf een verantwoordelijk en (hopelijk) een geweten. Bovendien zijn er in het verleden wel meer beroepen en bedrijfssectoren verdwenen door voortschrijdend inzicht, technologie of een veranderende ethiek in de samenleving. Verwijzen naar andere gebouwen die ook niet mooi is geen rechtvaardiging voor megastallen. Je kunt de ene fout niet goed praten met de andere fout. Je zegt “Artsen in Ruste oreren over schadelijke gevolgen van fijnstof. Dit klopt, maar dat dit op bepaalde vlakken positieve effecten heeft word volledig buiten beschouwing gelaten.” Graag hoor ik van je wat dan die positieve effecten van fijnstof zijn. Bovendien zijn het niet alleen artsen in ruste die oreren maar dat maakt verder niet uit. Het is niet verstandig om informatie over de sector alleen bij boeren te halen. Je kunt verwachten dat je dan alleen maar informatie krijgt die hen goed uitkomt (wij van wc-eend adviseren wc-eend). Bovendien zijn boeren geen wetenschappers die de kennis en middelen hebben om onderzoek naar de effecten van de veehouderij op milieu, klimaat en gezondheid van mens en dier. De berichtgeving op NW24 is zeer eenzijdig en alleen pro-veehouder. Ik heb nog nooit een publicatie gezien over dierenleed of de invloed op milieu of volksgezondheid. Je mag me graag corrigeren met een verwijzing naar een of meerdere artikelen. -
13 juli 2017 om 17:43
domdom reageerde op Als je niet van dieren houdt, houd je geen dieren
Beste Ron, helaas als ervarings"deskundige" moet ik de conclusie trekken dat van de dialogen veel mensen de buik vol hebben. al deze gesprekken draaien op nix uit, veel bla bla en toezeggingen op de avond zelf. De fijnstof in deze regio is veel te hoog, dat dat komd door de vele stallen is gewoon een keihard feit, dit is gewoon al tig jaren bekend. En de sector moet maar eens de hand in eigen boezem steken. dat mensen onder een alias reageren is niet voor nix, gezien de reactie in d buurt als men klachten heeft ovr stank of fijnstof. ga maar eens in de directe buurt wonen van die megastallen, je denkt dan el anders na een hete zomer,als je lekker buiten wil zitten -
13 juli 2017 om 10:37
Ron reageerde op Als je niet van dieren houdt, houd je geen dieren
Ik ben zelf geen boer, maar heb wel veel vrienden, kennissen & zakenrelaties die werkzaam danwel ondernemer zijn in de agrarische sector. De manier waarop de mensen in de agrarische sector ons voedsel / vlees produceren (schaalvergroting) is echt de enige manier om het hoofd boven water te houden. Dit is echter niet iets waar deze sector om heeft gevraagd dit is het gevolg van de consumptiemaatschappij zoals we deze zelf gecreëerd hebben. Dit is dus ongeacht export. Megastallen in het buitengebied zijn niet mooi, maar dat geldt ook voor het distributiecentrum van de Lidl in Weert of de nieuwe hallen van Herpertz. Daar zullen de bezoekers van de Weerterbergen ook niet perse mee op de foto willen. Hr. Veugen geeft al aan dat boeren graag met de dorpsbewoners de dialoog aan willen om uit te leggen hoe en waarom men zo produceert. Hier word niet op in gegaan, men gaat blind af op berichten in de media om vervolgens verscholen achter allerhande aliassen met dito mailadressen gal te spuien richting boeren die zich wel met naam en toenaam bekend geven. Enkele voorbeelden: • Stallen geven fijnstof (net als verkeer) dit word voor een groot deel veroorzaakt door de verbeterde leefwijze die men de dieren biedt (scharrel). Hier word nooit een woord over gerept. Ook over de maatregelen die de sector treft om dit te verminderen ziet men geen of beperkte berichtgeving in de media. • Artsen in Ruste oreren over schadelijke gevolgen van fijnstof. Dit klopt, maar dat dit op bepaalde vlakken positieve effecten heeft word volledig buiten beschouwing gelaten. Schep dan een volledig beeld en haal niet alleen de negatieve effecten sterk naar voren. Dit gebruikt men te pas en onpas, de ene keer voor verkeer (randweg) de andere keer voor agrarische sector( Megastallen). Kortom, info over deze sector haal je bij de boeren zelf en niet bij de landelijke (vaak linkse) media die hun eigen agenda in ieder verhaal sterk naar voren laten komen. Om deze reden ook een pluim voor NW24 als Lokaal nieuwsmedium om middels de verhalen uit de agrarische sector hier een duidelijk beeld over te scheppen. -
13 juli 2017 om 00:18
Inwoner reageerde op Leerlingenraad organiseert spelletjesdag bij OBS De Klimop
Klimop zo te zien hadden jullie een superdag. Wat een leerlingenraad al voor elkaar krijgt , Dit is een goede samenwerking met elkaar. Klasse -
12 juli 2017 om 20:43
Ellen Caris reageerde op Overlijdensbericht: Antoon P.F. van Nieuwenhoven
Gecondoleerd met het overlijden van jullie man, vader en opa Toon van Nieuwenhoven. Veel sterkte!
Advertentie
Oeps, je hebt kennelijk een foutje gespot.
Fijn dat je ons op de hoogte brengt. Met een paar klikken kun je ons hierover een berichtje sturen. We doen ons best het foutje zo snel mogelijk te herstellen en je hiervan op de hoogte te brengen.
Advertentie
Elke zaterdag een nieuw knipuigske
9 mei 2026 | 12:00
Advertentie




