INGEZONDEN
Dinsdag 11 februari was de eerste Raadsvergadering van het kalenderjaar 2020. Zoals aangegeven heeft het CDA Nederweert het woord bij de daad gevoegd om naar oplossingen en kansen te zoeken voor ons Nederweert.  We hebben enkele themaâs besproken.
Stand van zaken Pinnenhof
Het college kon geen duidelijkheid geven over de stand van zaken. Wel hebben we de toezegging ontvangen dat er in de raadsvergadering van 17 maart duidelijkheid zal komen. Tevens hebben we de toezegging gekregen dat er mét het bestuur van de Pinnenhof naar een goede oplossing zal worden gezocht.Stand van zaken rondom de stoppersregeling voor agrarische bedrijven
Hier zouden we tijdens de Themaraad Buitengebied in Balans over worden bijgepraat, aangezien Wethouder Voss niet aanwezig was bij de raadsvergadering. Tijdens de raadsvergadering werd aangegeven dat er nog geen duidelijkheid over de stand van zaken was.De agenda was wederom behoorlijk leeg. Het meest belangrijke punt was het âMobiliteitsplanâ, waarin de ambities op het gebied van mobiliteit voor de gemeente Nederweert zouden worden besproken. Na maanden van vertraging konden we er eindelijk over spreken! Het bleek niet over ambities of over een visie te gaan. Maar over wat we volgend jaar aan fysieke maatregelen gaan treffen. Een uitvoeringsplan dus. Dit vinden we natuurlijk zeer belangrijk, al is deze uitvoering een jaarlijks terugkerend programma. Zelfs in deze concrete maatregelen misten we ambities. Hier is namelijk hetzelfde budget voor gereserveerd als alle voorgaande jaren. We doen dus niets extraâs! Graag hadden wij gezien hoe het college over de toekomst nadenkt. Andere vormen van mobiliteit, terugdringen van verkeersdrukte, knelpuntoplossingen en fietsveiligheid. Niets van dit alles. Daarnaast bleek de âRandweg variantâ niet benoemd. Het college heeft geen idee wat de effecten van dit majeure project zijn op het voorliggende mobiliteitsplan. Door het ontbreken van visie, het missen van ambities en de onduidelijkheid over de âRandweg variantâ, konden wij dan ook (evenals de VVD), niet instemmen met dit plan.
En nu?
Ook de volgende raadsvergadering zullen we weer enkele themaâs aan de kaak stellen.
- Duidelijkheid over de Pinnenhof. Wederom gaan we vragen naar de stand van zaken en vragen we om duidelijkheid. Al maanden is er namelijk radiostilte.
- We gaan in gesprek over het buitengebied. Heeft dit college de beloftes waargemaakt? Nee, er zijn namelijk meer fijnstofknelpunten, er zijn geen zichtbare stappen gemaakt en men heeft besloten te stoppen met het project âBuitengebied in Balansâ, ondanks dat we in de regio worden geprezen met deze aanpak op het terugdringen van geur- en fijnstofoverlast.
- Ook stellen we de huisvesting van arbeidsmigranten ter discussie. Een goede huisvesting, zonder overlast voor omwonenden is ons doel.
CDA Nederweert gaat weer aan het werk om voor Nederweert oplossingen en kansen te creëren. Wij maken ons hard voor een gemeente waar je mooi woont, goed werkt en fijn recreëert!
#Verbinden #meedoen #aanspreken #doorgeven
Ademnood zegt
Ongelofelijk…âŠ..!! Dit is toch die partij die tientallen jaren in de coalitie heeft gezeten ? Verantwoordelijk voor de slechtste luchtkwaliteit van geheel Nederland. Het 5 keer veranderen van de verkeerssituatie en rijrichtingen in de kern van Nederweert, waardoor vele ondernemers ernstig zijn benadeeld, en de navigatiesystemen en inwoners van Nederweert, elk richtingsgevoel zijn kwijtgeraakt. De partij die verantwoordelijk is voor het plan Wijen, waardoor het gehele kernwinkelgebied zal worden ontregeld. De partij die in de kern van Nederweert bij de verkiezingen, geen enkele rol meer speelt. Gelukkig staan ze na decennia jaren van slapen, nu aan de zijlijn !
Chris zegt
Ademnood,
Daarom is het goed om te zien dat de huidige coalitie / college er alles aan doet om de volgens u âverkeerdeâ beslissingen meteen aan te pakken.
Plan Wijen lag deze periode voor maar ze stemden vrolijk in omdat ze âbangâ waren voor consequenties.
In het mobiliteitsplan staat niets in over het oplossen van het volgens u, het probleem eenrichtingsverkeer.
Er zijn meer fijnstof knelpunten bijgekomen.
Misschien is het maar goed dat het CDA aan de zijlijn staat.
Inwoner zegt
Meer fijnstof knelpunten, omdat er meer boeren of grotere stallen bij
komen. Door vergunningen die in de eerdere regeer periode
van het CDA zijn afgegeven.