Zondagmiddag, even voor vijf uur, is een een scooter aangereden door een personenauto. Het ongeval gebeurde op de kruising Aan Vijftien / Brugstraat in Nederweert.
Ongeval
De scooter kwam volgens getuigen vanuit Someren over het fietspad richting Nederweert. Bij de kruising bij Brug 15 stak hij de N266 over naar Brug 15. Op dat moment reed een personenauto vanuit Weert richting Someren en schepte de scooterrijder.
Hulp
Omstanders boden direct eerste hulp. De hulpdiensten waren snel ter plaatse. Het ambulancepersoneel heeft de scooterrijder gestabiliseerd en met verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis.
Het is het tweede ongeval in korte tijd. Op 23 juni gebeurde op deze kruising een ongeval waar een 18-jarige fietsster om het leven kwam.
Nederweerternaar zegt
Randweg voorstanders, komt u maar. Gevaarlijk kruispunt dit dat.
Scooter rijder is hierin fout. Krijgt alleen goed om rechtdoor te rijden. Ja het is misschien een onduidelijk punt, absoluut. Maar niet meteen weer gaan roepen om een randweg. Komen hier geen oversteekpunten voor fietsers?
domdom zegt
Ligt niet aan de weg, maar aan de weggebruikers, is meestal bij ongelukken.
Nederweertenaar2 zegt
Waar slaat dit op, mag ik u horen als het een gezinslid van u betreft of u ziet het gebeuren.
DD zegt
@ned. De voorstanders lezen wat ze willen zonder enig bewijs etc. Ook over vorig ongeval gaan veel te veel verhalen rond. Ikzelf woon in gemeente ned. Rij regelmatig over deze weg. Nooit last van de drukte en ik rij in de spits. En de hardrijders. Meeste die ik tegen kom komen uit nederweertse woonwijken aangereden. Ik zeg paar flitspalen en over 6 maanden geef de statestiek maar.
Henri zegt
Je kunt zoveel oversteekpunten maken als je wilt. Punt blijft dat fietsers, voetgangers en gemotoriseerd verkeer elkaar blijven kruisen. Dit wordt pas opgelost als het verkeer van de de N266 verdwijnt……
Driek vanne kwart zegt
@Nederweerternaar Bedankt voor de uitnodiging, ik maak er dankbaar gebruik van:
Hoeveel ongelukken met al dan niet dodelijke afloop moeten er zijn voordat er eindelijk een randweg gaat komen?
Er wordt gewerkt met cijfermateriaal uit 2012-2014. Gegevens die volgens openbare bronnen zoals historische file gegevens, gegevens over toename vrachtverkeer, gegevens toename auto, gegevens aantal toegenomen km, de ontwikkelingen van de industriegebieden in Nederweert en Weert allemaal stuk voor stuk duiden dat de verkeerstoename met tiental en meer procenten is toegenomen. (Google zelf maar even)
Het staat inmiddels dagelijks vast op de beide N-wegen in Nederweert.
Het verkeer op de N266 gaat dwars door een dorpskern. Elke dag moeten vele kinderen maar ook senioren uit Budschop, Nederweert Eind, Ospel een druk knelpunt oversteken waar al diverse ernstige ongevallen hebben plaats gevonden omdat dit punt niet afdoende te beveiligen is. De geografische ligging van supermarkten, (voortgezet) onderwijs en vele andere voorzieningen maakt dat dit een niet te vermijden zeer gevaarlijk knelpunt is.
Dan het fijnstof verhaal ; fijnstof blijft ook bij elektrisch rijden een punt van aandacht want banden veroorzaken een substantieel deel van de fijnstof (want je banden slijten).
Iedere weldenkende gemeente zorgt voor een scheiding van doorgaand en lokaal verkeer. Omliggende gemeentes hebben deze keuze al lang gemaakt.
Financieel is het zeker een flinke slok maar het is niet aan Nederweert maar aan de provincie om te zorgen dat er meer/volledig budget beschikbaar komt. We hebben het over N-weg die dwars door een kern loopt. Kennelijk schreeuwen we nog niet hard genoeg moord en brand zodat er een fatsoenlijke randweg komt (zoals in Parkstad en de aanpassingen in Roermond enz).
Het budget is de intrigant in dit tragische verhaal waarin inmiddels teveel slachtoffers zijn gevallen.
We laten ons in de luren leggen dat randweg een lokaal probleem is maar het is bij Wet dat de provincie de verantwoordelijkheid heeft over de N-wegen. De N266 en dus het omleggen hiervan is de financiĂ«le verantwoordelijkheid van de provincie. In plaats van elkaar te bestrijden moeten we ons nog veel meer hoorbaar gaan maken in Maastricht. Laten we als voor- en tegenstanders gaan samenwerken en een vuist maken naar de budgetten en verantwoordelijkheden die de provincie heeft en ons niet laten afschepen met een klein budget en het dragen van alle financiele risico’s.
Geen randweg. Andere oplossing zegt
En dan een randweg achter langs de woonwijken?
domdom zegt
DD heeft gelijk drukte valt mee
2 borden, verboden voor vrachtverkeer, plaatsen bij het begin van de brug N275 en brug 14.
Camera’s, rood licht en snelheid, plaatsen.
Wordt een stuk rustiger op de weg
Dit had al jaren geleden moeten gebeuren.
Inwoner Budschop zegt
De verkeerslichten beter aansluiten voor alleen de fietsers, en daarna de autoâs pas groen licht.
Probleem is ook als Brugstraat groen heeft voor de fietser en ook de brug zijde.
Dan kruis je elkaar ook als je met de fiets op het fietspad richting Weert wil gaan.
En als in de Brugstraat zijde geen fietsers staan, dan op de brug fietsers en autoâs zijn dan tegelijk. Als je dan als fietser recht door wilt of links fietspad op moet je zelf heel goed oppassen.!!! Meerdere fietsers hoor je hierover.!!!
Fietsbrug super oplossing..
Roy zegt
Aanleg van en Randweg
Dat had al jaren geleden moeten gebeuren!
slimburger zegt
het is een gevaarlijke kruising.
Leg de N266 gewoon 5 meter dieper op waterniveau en maak van brug 15 een ongelijke kruising. waar je vanuit de brugstraat niet de N266 op kunt (Dit komt dan ook meteen beter uit als bij het oudercentrum een fietsbrug wilt maken).. Verkeer vanuit Budschop kan dan over de Hulsenweg of via brug 14 de N266 op.
Goedgelovige. zegt
Laat die randweg maar komen. Is en blijft een gevaarlijk kruispunt. Weg met doorgaand gemotoriseerd verkeer op dit gedeelte van de Rijksweg door Nederweert.
Ron1 zegt
Klopt Heel ver om Nederweert heen. maarja het geld.
Verdeel en ….