Skip to content

Reacties

  • 30 april 2026 om 18:28
    Geert en Henny van Winkel-Vossen reageerde op Overlijdensbericht | Bèr Gijsen †

    Och toch, Ber Gijsen, oude buurjongen. Hij kwam vaak over het "paedje" naar ons gelopen om vervolgens met mijn broers voor "aan de straat" staan te kletsen. Diny en rest van de familie, Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst met dit verlies.
  • 30 april 2026 om 18:03
    Piet Hermans reageerde op Thom en Leny Veugen – van den Boogaert 60 jaar getrouwd

    Van harte gefeliciteerd Piet en Maria Hermans
  • 30 april 2026 om 17:44
    Ton Lamerichs en Marcel van Wanroij reageerde op Thom en Leny Veugen – van den Boogaert 60 jaar getrouwd

    Heel wat leuk zeg gefeliciteerd met jullie 60 jarig huwelijk En dat leny gehaald ondanks de kangoeroe ziekte op naar de 65 in goede gezondheid wenst wij Jullie
  • 30 april 2026 om 17:17
    Sjon reageerde op Nieuwe speel-, beweeg- en samentuin in Ospeldijk feestelijk geopend

    @Henk: wie dat zegt weet ik niet, het staat echter letterlijk in het lichtgrijzekader: Dit initiatief is mogelijk gemaakt door: … Leefbaarheidsfonds gemeente Nederweert.
  • 30 april 2026 om 17:04
    Ber reageerde op Samenwerking over provinciegrenzen leidt tot plan voor brandveiliger Weerterbos en Hugterheide

    Het weerterbos wordt onder limburgs landschap meer en meer een oorlogsgebied. Niks als bomenkap voor het gewin en dan een ravage achter laten. En geen pad is meer begaanbaar met de auto. Als daar zoals vandaag brand uitbreekt kan de brandweer er niet eens bij.
  • 30 april 2026 om 15:11
    Henri reageerde op Onderzoek toont aan: spuitvrije bufferzone rond natuur is noodzakelijk

    Denk dat de overheid (defensie) de afgelopen 2 dagen meer natuur verpest heeft dan alle boeren in 2 eeuwen. Voortaan maar oefenen met waterpistooltjes.
  • 30 april 2026 om 12:43
    Henk reageerde op Nieuwe speel-, beweeg- en samentuin in Ospeldijk feestelijk geopend

    Wie zegt dat de gemeente dit heeft gesponsord? In de praktijk wordt dit juist vaak gefinancierd door verschillende fondsen en helpt de gemeente enkel mee door middel van personele inzet en het mogelijk maken van dergelijke intiatieven op zo een locatie. Merk vooral wat zuurheid in je reactie.
  • 30 april 2026 om 12:39
    Henk reageerde op Onderzoek toont aan: spuitvrije bufferzone rond natuur is noodzakelijk

    En je denkt niet dat er enige vorm van waarheid in dat rapport zou kunnen staan? Dat echt álles is om de boer te pesten? Of dat het misschien toch wel eens écht slecht zou kunnen zijn voor mens en dier? Tsja. Ben ik even blij dat deze conclusie uit het onderzoek komt. Groeten, een rechtse stemmer die het goed voorheeft met de natuur.
  • 29 april 2026 om 22:24
    Dirk reageerde op Onderzoek toont aan: spuitvrije bufferzone rond natuur is noodzakelijk

    Had iemand verwacht dat een onderzoek uitgevoerd door of in opdracht van behoud de peel in het voordeel van de boer zou uitvallen?? Nee wie betaald bepaald! Wat een freakshow telkens weer en iedereen gaat er in mee. Follow the money en je weet waarom. Tot de laatste boer weggepest is gaat men door om de voedselvoorziening de nek om te draaien.
  • 29 april 2026 om 18:50
    Gerrie Kessels reageerde op Mia Geurts-van Riet is 100 jaar geworden!

    Een hele dikke proficiat Mia, wat een bijzondere gebeurtenis! Hoop dat jij/jullie genoten hebben van deze feestelijke dag! Groetjes Gerrie
  • 29 april 2026 om 18:48
    Marianne reageerde op Onderzoek toont aan: spuitvrije bufferzone rond natuur is noodzakelijk

    Lijkt me een goed idee om die spuitvrije bufferzones ook rondom woongebieden te gaan handhaven. Alleen al omdat 'niet voor 100% is uit te sluiten dat' de kwaliteit van alle leven achteruit gaat door het gebruik van pesticiden.
  • 29 april 2026 om 18:45
    Youp reageerde op Onderzoek toont aan: spuitvrije bufferzone rond natuur is noodzakelijk

    Het is al jaren bekend dat boeren op de manier zoals we de laatste decennia doen NIET meer kan, we boeren voor hoofdzakelijk de, ze houden zich niet aan de regels, spuiten de mensen ziek, de diversiteit is ver zoek, wat hebben we aan graszoden, lelies (export) en andere producten die vaak moeten worden bespoten en beregend…terug naar bloem en kruidenrijke graslanden, herstel heggen, beek lopen weer meanderend en zorgen voor veel meer biodiversiteit! We kunnen de aarde nog redden maar dan moeten we wel beginnen en anders gaan boeren!
  • 29 april 2026 om 18:39
    Toos en Ferd op ‘t Root-Janssen reageerde op Briljanten huwelijk bruidspaar Ton en Leny Meevis-Veugen

    Leentje en Ton, Hartelijk gefeliciteerd met jullie briljanten huwelijk, wat een mijlpaal! Leuk om te lezen dat jullie dit gevierd hebben met het gezin en vrienden. Groet Toos en Ferd.
  • 29 april 2026 om 16:02
    Math. reageerde op Heb jij je mening over de toekomst van Nederweert al gegeven

    Welke korte lijnen naar de burgers bedoel je? Ik heb in elk geval nog niets van gemerkt. En als deze er zouden zijn hoeven ze de burgers niet te vragen wat ze de komende 20 jaar moeten doen om Nederweert levendig te houden, maar weten ze dit al.
  • 29 april 2026 om 16:00
    Gekke wereld reageerde op Onderzoek toont aan: spuitvrije bufferzone rond natuur is noodzakelijk

    Gelukkig mag Staatsbosbeheer wel nog wegen en gaten opvullen met gebroken puin,plastic,Ijzer zooi. Maar de boer tegen zitten is hun doel.
  • 29 april 2026 om 12:31
    Erg hé reageerde op Nieuwe speel-, beweeg- en samentuin in Ospeldijk feestelijk geopend

    Mooi gesponsord door de gemeente omdat het bij het Thomashuis ligt. De vorige samentuin moesten de bewoners zelf betalen , zo ook vaker de speeltuin opruimen en de cricketbaan onkruid vrij maken. En je de ballen gooiende mensen kregen niks terug ,want bepaalde mensen vonden dat er nooit iemand was.
  • 29 april 2026 om 11:37
    Hans van Riet reageerde op Heb jij je mening over de toekomst van Nederweert al gegeven

    Nederweert moet een zelfstandige gemeente blijven.Verregaande samenwerking met Weert op gebied van Politie, Brandweer en andere gemeente overspannende overheidsorganen, maar géén annexatie door de Gemeente Weert ! Dat heeft bestuurstechnisch gezien wat voordelen, maar is funest voor de gemeenschapszin.Het gemoedelijke van wonen en werken in Nederweert gaat naar de haaien.De lijnen naar de burger zijn nu kort, maar na een fusie ben je één mier in een mierenhoop vol mieren.Schaalvergroting heeft nog nooit wat opgeleverd met als beruchtste voorbeeld de schaalvergroting in de Landbouw.Daar wordt weliswaar op grote schaal vlees "geproduceerd", maar levert ook oceanen aan mest op om over de stikstofuitstoot maar te zwijgen.Zoals het nu is, is het best, maar o wee als wat politici in Maastricht of Den Haag de Gemeentegrenzen willen veranderen en ons een fusie door de strot duwen ! Dat levert Nederweert en vooral haar inwoners NIKS op ! Opletten dus !
  • 29 april 2026 om 11:21
    Hans van Riet reageerde op Mia Geurts-van Riet is 100 jaar geworden!

    Ik vroeg het me al een poos af, leeft mijn tante nog ? Nu weet ik het dus zeker ! Gefeliciteerd van Hans van Tante Lies en ome Sjeng !
  • 29 april 2026 om 11:10
    Dorien Stals reageerde op Mia Geurts-van Riet is 100 jaar geworden!

    Mia 100 jaar! Wat mooi dat jullie dat samen hebben kunnen vieren. Wij wensen Mia van harte proficiat met deze bijzondere verjaardag en hopen dat er nog mooie jaren mogen volgen. Natuurlijk feliciteren we ook de hele familie Geurts met deze mijlpaal. Hartelijke groet: Ans, Petra en Dorien (van Beijes)
  • 29 april 2026 om 09:31
    Liesbeth Ehrismann reageerde op Overlijdensbericht | Mia Wijen – Verstappen †

    Philmar gaf me het bericht door van het overlijden van Mia Een verlies en gemis. Herinneringen aan het skiën op de Grünten komen op. Sterkte liefs Liesbeth

Advertentie

Advertentie

Foutje gespot?

Oeps, je hebt kennelijk een foutje gespot.
Fijn dat je ons op de hoogte brengt. Met een paar klikken kun je ons hierover een berichtje sturen. We doen ons best het foutje zo snel mogelijk te herstellen en je hiervan op de hoogte te brengen.

Advertentie

2026-06-27_ongeval_ringbaan_noord_weert-1
Twee inzittenden naar ziekenhuis
27 juni 2026 | 19:03
2026_27_06-Van_eur_vrinde_mojje_t_hebbe
Elke zaterdag een nieuw knipuigske
27 juni 2026 | 12:00
2026-06-22-Jong-Vlikke-Carwash-op-zaterdag-4-juli
Mis ‘m niet
27 juni 2026 | 11:00
Boem-Met-een-knal-startte-de-ticketverkoop-van-Guulkes-Lakeside-Music-Night-tijdens-Ospels-Kermisconcert-22
Verwachte hoge temperaturen
27 juni 2026 | 10:22

Advertentie