Skip to content

Reacties

  • 17 oktober 2014 om 22:40
    John reageerde op Geen randweg is ook een optie

    Misschien zijn er wel meer liefhebbers die een rondleiding willen volgen waar de weg zal gaan komen. De mais is op de meeste plaatsen af dus alles is nu goed te overzien. Wie doet er mee ?
  • 17 oktober 2014 om 22:39
    Peter reageerde op JAN-variant: Geen randweg is ook een optie!

    Bestudeer tabel 5.7 (verkeersintensiteit) van het planMER rapport eens… Meetpunt 5 (midden van de huidige N266) geeft aan dat de verkeersintensiteit indien er geen randweg komt de komende 15 jaar zal afnemen met 850 voertuigen! Dus waarom een miljoenen-investering door de belastingbetalers van Nederweert? Hebben jullie ook de krant gelezen dat de Gemeente Nederweert nu al de komende jaren moet gaan bezuinigen. Als de kosten van de aanleg van een randweg de pan uit rijzen, dan draaien alle inwoners van alle dorpskernen hiervoor op. BEZINT EER GE BEGINT!
  • 17 oktober 2014 om 22:35
    John reageerde op Geen randweg is ook een optie

    Beste Ed, De huidige route bedoel ik de N266 zoals die nu geld als weg langs het kanaal en waarvoor de randweg in de plaats moet komen. Stel dat er dadelijk een nieuwe weg komt waar dan ook iedereen overheen moet en je zou bij de aansluiting op de weg naar het kanaal ook vertraging oplopen , wachten voor rotonde en dan nog eens bij brug 14 bij de stoplichten. ga je dan een nieuwe sluiproute nemen via de Booldersdijk of eventueel via de Bloemerstraat richting sluis 13 ? Bepaalde mensen zoeken toch altijd een sluipweg om flink door te kunnen jagen en/of dat ze denken dat die weg korter of sneller is ipv 's morgens 5 minuten eerder te vertrekken. Dat zijn ook die mensen die de Heerweg en Peelsteeg onveilig maken omdat ze geen geduld hebben en veel te hard rijden. De weg zoals je die nu eigenlijk hoort te nemen is volledig langs het kanaal. Dat je hem nu binnendoor neemt heb ik geen moeite mee , maar is eigenlijk niet de bedoeling volgens mij. Ik heb al eerder iemand uitgenodigd om samen eens te komen kijken naar wat ze van plan zijn waar de nieuwe weg moet komen maar helaas niets meer van gehoord. Ik wil dan wel eens weten hoe je standpunt dan is . Dus ik hoor graag van je en laat het je graag zien. Ik denk dat je dan de reacties van de tegenstanders veel beter begrijpt.
  • 17 oktober 2014 om 21:37
    antoinette van heugten reageerde op Geen randweg is ook een optie

    barrière met budschop oplossen? Vorig jaar werd de "verbeterde" brug 15 geopend; kosten 1,25 miljoen! Wat heeft het gebracht? Moet daar nog een randweg van 20 miljoen overheen? CDA besloot eens om budschop niet tot kernwinkelgebied te verklaren; zie wat er gebeurd is.. Wat heeft budschop NU te bieden; met dank aan CDA. Voorgestelde variant door college brengt een onnatuurlijke "tweedeling" in buitengebied; willen we dat? Gemeente en politiek, neem de komende jaren voor Nederweert WOZ (wonen, onderwijs en zorg) serieus! Dat levert meer op voor onze burgers en is een betere investering. Dan werk je pas echt aan het verbeteren van verbindingen, voor nu en de toekomst!
  • 17 oktober 2014 om 20:20
    Ton Caris reageerde op JAN-variant: Geen randweg is ook een optie!

    Er is een Nederlands gezegde angst is een slechte raadgever met allerlei doemscenario's is niemand gediend Door mensen angst aan te praten en dat is wat JAN nu op dit moment aan het doen is en dat vind ik jammer
  • 17 oktober 2014 om 19:46
    Willem reageerde op JAN-variant: Geen randweg is ook een optie!

    "Woont u op de Molenweg" of……. Prima dat jullie de inwoners van de Molenweg en het buitengebied attenderen op de gevolgen van de Randweg maar ook op andere plaatsen in Nederweert zal het verkeer fors toenemen. Denk b.v. aan Uliker, Herstraat,enz. De Randweg zorgt ervoor dat op veel plaatsen in Nederweert "barrières "ontstaan. Er wordt geen probleem op gelost maar er worden problemen gemaakt. JAN goed initiatief! Jullie zijn goed bezig ik hoop dat bij de andere partijen
  • 17 oktober 2014 om 16:08
    chel reageerde op Geen randweg is ook een optie

    Dat de randweg een slecht plan is daar zijn we het allang duidelijk. B&W drijven gewoon iets door, zonder na te denken en zonder naar de mensen te luisteren. Burgemeester schrijft fijn op zijn weblog dat het goed is dat de mensen er over praten, maar jammer, hij laat ze gewoon praten en gaat met de plannen gewoon door! Gisteren stond een groot stuk in de krant dat Nederweert de komende jaren fors moet bezuinigen. Vooral de mensen, die hulp nodig hebben worden hierdoor getroffen. B&W gaat bestuderen waar en hoe ze kunnen bezuinigen. Nou B&W, heel simpel: De Randweg voor minstens 10 jaar in de bureaula leggen en fijn dit geld gebruiken. Dan hoeft er de komende jaren niet of nauwelijks bezuinigt te worden. Kan allemaal zo makkelijk zijn. Als we maar willen.
  • 17 oktober 2014 om 15:52
    W & R Hendrix reageerde op Zwarte Piet – Haodj op met det gezeiver

    Lijbeth, chapeau. Ik waag me er niet aan om in het plat te schrijven maar wat jij daar zegt is helemaal waar. Als moeder van 2 zwarte kinjer mag jij die trut best een muts noemen. Tradities verdwijnen en onze politici zijn alleen maar met details bezig. Ik hoop niet dat ik wij meegaan met dat gelul en straks echte pikzwarte pieten zien op tv, want anders hoeft het voor mij ook niet meer. Een hoop burgemeesters durven geen standpunt in te nemen, zielepoten. Lijsbeth blijf doorgaan met je mooie en duidelijke teksten. Succes.
  • 17 oktober 2014 om 15:38
    roy reageerde op INGESTUURD: Wilde zwijnen ploegen gazon om

    Ik zou zeggen: "lock n Load!"
  • 17 oktober 2014 om 14:57
    Ed reageerde op Geen randweg is ook een optie

    Ja de huidige route is nu bij Mac Donalds afslaan, dan kom je op de randweg. Deze stopt helaas ineens en dan moet je de Heerweg op. Die moet je dan volgen en via de Peelsteeg kom je bij kanaal die dan weg vervolgd naar Helmond. Deze route wordt door heel veel personen genomen! Geen last van stoplichten zegt het brein dan!
  • 17 oktober 2014 om 13:55
    Jo reageerde op Zwarte Piet – Haodj op met det gezeiver

    Beste Lijsbeth Dich hebs dien hert laote spraeke, en waat hebse det schoeën en krachtig verwoordj. 't Es heej ongerhand de werreldj op zien kop um zwerte Piet te wille verbeêje. Gaotj det di-j klein wichterkes mer us uutlegke di-j al jaore lângk gluive in Sinterklaos en zwerte Piet. Dae giêne dae zich dao drök om maaktj om zwerte Piet te verbeêje dae motte ze beej de Gemeindje mer plantsoene laote gaon schoefele dan hieëfe neet zoeëvöl vreeje tiêd om dao oe:ver nao te dînke. Lijsbeth, gewêldjig gedaon, in inderdaad in 't Ni-jwieërts keumptj dien gedicht good, krachtig, en gemeindj oeëver, en det es neet ein op ein te vertâle nao 't Nederlands. Bin benowtj nao dien volgendj gedichtje. Succes met schriêve.
  • 17 oktober 2014 om 13:03
    John reageerde op Geen randweg is ook een optie

    je had het over de weg langs het kanaal naar Helmond, de huidige route, die moet je gewoon nemen.
  • 17 oktober 2014 om 13:03
    Moeke reageerde op Zwarte Piet – Haodj op met det gezeiver

    Nein Sjef, angers haadje ze waal un rondje extra laote renne
  • 17 oktober 2014 om 11:53
    Ed reageerde op Geen randweg is ook een optie

    Geen probleem dat ik dan over de Heerweg en Peelsteeg rij bedoel je John?
  • 17 oktober 2014 om 11:22
    John reageerde op Geen randweg is ook een optie

    Ja, je kan gewoon de weg langs het kanaal blijven nemen , want hiervoor is de randweg niet noodzakelijk , want hier zit namelijk nog geen knelpunt voor de toekomst.
  • 17 oktober 2014 om 11:18
    Ed reageerde op Geen randweg is ook een optie

    Beste Ron, Dus als ik in Weert ben zal ik via de A2 en A67 naar Helmond moeten. Hierbij heb ik geleerd dat de weg langs kanaal van Nederweert naar Helmond een sluiproute is! Aangezien dit het verlengde is van de randweg die jij sluiproute noemt! Weer wat geleerd. Ps. Ik neem toch liever de weg via het kanaal naar Helmond ipv de A2. Dat jij dan liever hebt dat ik binnendoor scheur ipv via een nieuwe sluiproute is me duidelijk geworden.
  • 17 oktober 2014 om 11:05
    Jelle reageerde op INGESTUURD: Wilde zwijnen ploegen gazon om

    Ja, die wilde zwijnen toch. Er is in Nederweert-eind veel natuur dicht bij het dorp gekomen. In de natuur leven dieren, en die weten u niet meteen waar de grens is. Als je veel natuur dicht bij je wil hebben dan krijg je dit. De natuur over Nederweert beter verdelen is een optie. Maar ja als je er voor kiest om alles naar Nederweert- Eind te halen ja dan……………… Als deze zwijntjes in de toekomst maar niet de boulevard (€ 5.000.000)van Budschop om wroeten.
  • 17 oktober 2014 om 09:22
    h reageerde op Handhaven van foutief gestalde fietsen bij station in Weert

    NOODKREET Fijn dat Weert opgeruimder wordt, maar ik ben fysiek niet in staat de fiets in de hogere rekken te plaatsen en na 10.00 uur is er beneden nergens plaats!!! HELP HELP HELP Moet ik n u echt met de auto naar het werk?
  • 17 oktober 2014 om 09:13
    John reageerde op Geen randweg is ook een optie

    Dit geldt op allen buitenwegen waar je 80 mag rijden , dat je als fietser niet veilig bent, wat dacht je van de Booldersdijk. Maar fietsers zullen de nieuwe randweg over moeten blijven steken want er is te weinig geld voor fietstunnels. Ze kunnen wel twee eco ducten bouwen over de de A2 , volgens horen zeggen kosten 30 miljoen. Om dieren over te laten steken om vervolgens door een jager te worden afgeschoten omdat er teveel van zijn. Er is genoeg geld , het zit alleen maar verdeeld in vele potjes , en laat ons nou dat potje wat wij nodig hebben bijna leeg zijn. Als er dan echt een randweg moet komen , en er is niet veel geld , zoals je gisteren in de krant hebt kunnen lezen. Dan de huidige Peelsteeg verbreden en de randweg rechtstreeks aansluiten op brug veertien. ( is denk ik de goedkoopste optie). Van hieruit kan dan straks ook meteen een nieuwe randweg over Ospel getrokken worden en is de ring rond en heb je pas een echte randweg. Waarom nu nog eens dwars door het buitengebied snijden met een weg ? Maar als de gemeente echt moet bezuinigen ( lees belasting verhogen voor de burger ) kan de randweg ook in de ijskast want er is geen noodzaak. De gemeente moet dan ook eerst maar eens leren sparen voor als ze wat willen , dat moeten wij ook. De overheid ( legale maffia ) blijft maar regeltjes verzinnen om als ze geld te kort komen deze op de burger te verhalen, hoe lang pikken wij dit nog ? Ze kunnen beter direct 50% beslag leggen op ons loon , en kunnen ze de helft van de ambtenaren naar huis sturen die nodig zijn om de vele soorten belastingen te innen. En de grote hoge heren kunnen aan de grabbelton blijven zitten om hun zakken te vullen. Dat is mijn visie over de hedendaagse politiek,. Ik begrijp heel goed dat belasting betalen nodig is , meer veel van dit geld verdwijnt in de verkeerde zakken. Dus conclusie : Voorlopig geen randweg is de beste optie.
  • 17 oktober 2014 om 00:31
    Sjef BOngers reageerde op Zwarte Piet – Haodj op met det gezeiver

    Schoeen geschreve en nog waar aug, wat eine flauwe kul. Hebbe dij niks angus te doon? Ze hebbe neet bij mich op school gezaete, details duidelijk.

Advertentie

Advertentie

Foutje gespot?

Oeps, je hebt kennelijk een foutje gespot.
Fijn dat je ons op de hoogte brengt. Met een paar klikken kun je ons hierover een berichtje sturen. We doen ons best het foutje zo snel mogelijk te herstellen en je hiervan op de hoogte te brengen.

Advertentie

20260517_Eerste-heilige-communie-in-Nederweert-in-beeld_4
In een stoet richting de kerk
18 mei 2026 | 10:00
Lisette-Poell
Column van Lisette Poell
17 mei 2026 | 20:00
20260508_tools-en-service_1
Ondernemersvereniging Nederweert
17 mei 2026 | 18:00

Advertentie