Skip to content

De dierenpolitie neemt een vos en een aap in beslag in Weert

29 augustus 2012 | 16:17

De dierenpolitie heeft woensdagmorgen in samenwerking met de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) een vos en aap in beslag genomen bij een woning aan de Watersnip. Via een anonieme tip kreeg de politie informatie dat er mogelijk bijzondere dieren in of bij deze woning aanwezig waren. Woensdag is de politie met een inspecteur van de NVWA ter plaatse gegaan en trof een vos aan in een hok bij de woning. De vos was vrij tam. In een schuurtje werd een witoorpenseelaap aangetroffen in een grote vitrine. Beide dieren zagen er goed verzorgd uit maar mogen niet als huisdier worden gehouden. De bewoner van de woning deed vrijwillig afstand van de dieren. De dieren zijn in beslag genomen en door de dierenambulance Midden-Limburg overgebracht naar opvangcentra.

Advertentie

Er zijn nog geen reacties geplaatst


Plaats een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Advertentie

Foutje gespot?

Oeps, je hebt kennelijk een foutje gespot.
Fijn dat je ons op de hoogte brengt. Met een paar klikken kun je ons hierover een berichtje sturen. We doen ons best het foutje zo snel mogelijk te herstellen en je hiervan op de hoogte te brengen.

Advertentie

Meer nieuws

2026_06_23-Geslaagde_adverteerdersavond_Pins_en_PInts4
Bijna 70 deelnemers aanwezig
23 juni 2026 | 12:00
2026-06-22-Jongeren-wijzen-de-weg-naar-een-hoopvolle-toekomst
Vijf jongeren ontvangen de Eerste Heilige Communie
23 juni 2026 | 10:00
Foto | depositphotos.com - matfron
Enthousiasme, inzet en zangplezier staan voorop
23 juni 2026 | 9:00
Foto | Negen
Een gratis beweegactiviteit
22 juni 2026 | 19:00

Advertentie