De afsluiting van de Leveroijse Brug tussen Nederweert en Nederweert-Eind leidt tot aanzienlijk sluipverkeer in de omgeving. De brug is sinds maandag 3 februari afgesloten voor noodzakelijk onderhoud in opdracht van Rijkswaterstaat. De afsluiting duurt tot en met vrijdag 28 februari.
Leveroijse Brug
Rijkswaterstaat voert deze werkzaamheden uit om het houten dek te vervangen en de stalen constructie te versterken, wat tevens de geluidsoverlast voor omwonenden zal verminderen.
Omleidingsroutes
Ondanks duidelijk aangegeven omleidingsroutes, maken veel automobilisten oneigenlijk gebruik van de routes die bedoeld zijn voor langzaam verkeer, zoals fietsers, voetgangers en bromfietsers. Dit veroorzaakt gevaarlijke situaties. Bij de Niesakkerbrug negeren bestuurders met grote regelmaat het verbod om links of rechtsaf te slaan terwijl dit niet is toegestaan.
Verkeersregelaars en handhaving
Op diverse plaatsen worden verkeersregelaars ingezet om het verkeer in goede banen te leiden. Dit is nodig om de veiligheid van alle weggebruikers te kunnen waarborgen en om de overlast voor de lokale gemeenschap te minimaliseren.
Volg de omleidingsroutes
De gemeente Nederweert en Rijkswaterstaat roepen automobilisten op om de aangegeven omleidingsroutes te volgen en de verkeersregels strikt na te leven. Dit is van essentieel belang om de werkzaamheden veilig en efficiënt te laten verlopen en om de impact op de omgeving te beperken.







30 Reacties
Het is de Leveroijsebrug.
Staat op het bord wat aan de brug hangt.
Dat is niet waar. Het is wel degelijk de Niesakkerbrug.
Hadden we niet beter kunnen kiezen voor Meijelse variant. Brug weg, buizen in kanaal en zand erover
Mooi dat je niesakkerbrug rechtsdoor moet oversteken, maar dan moet je op dat kruispunt niet op de bochtstraat
Iemand werkzaamheden uit laten voeren die de bochtatraat blokkeerd zoals vanmorgen. Moest wel linksof rechtsafslaan door die tijdelijke blokkade
Buurtbewoners hopen dat automobilisten zich houden aan de regels en de overlast zoveel mogelijk beperken, er zijn van die onnozele bestuurders die denken dat deze smalle wegen autosnelwegen zijn zo hard wordt er dood sommige malloten gereden ondanks de inrijverboden!
Blijft een onveilige situatie bij oversteek Niesakkerbrug. Sta je op de brug te wachten om over te steken kun je niet oversteken omdat er een grote shovel vanuit Ospel rechtdoor de brug op wil. Op zo’n moment ben je verplicht om links af te slaan want je kunt niet eens langs rijden zo smal is de weg! Verkeersregelaars bij schoorbrug zitten liever de hele dag in de auto dan dat ze het verkeer regelen, totaal geen zicht vanuit Eind richting Schoor. Zou fijn zijn wanneer de verkeersregelaars het daar eens fatsoenlijk regelde. Heb maar 1 x meegemaakt dat er daadwerkelijk stonden om het verkeer te regelen!!
Helemaal waar. Vandaag 2x over de schoorbrug gereden om naar Nederweert te komen vanuit Eind. 2x verkeersregelaars gezien die gezellig staan te buurten ipv verkeer te regelen. Echt gevaarlijke situatie nu.
Ben wel blij dat bij de niesakkerbrug
dat er nu wel verkeersregelaars zijn . Moeten eerst heel veel telefoontjes gedaan worden over aan weer. hopelijk komen er nu geen ongelukken bij deze brug.En afdraaien Re en Li is erg gevaarlijk.
Verkeersregelaars laten onterecht veel sluipverkeer door. Is niet veilig fietsen op het Hulsen.
Zou verkeerslichten niet een veilige optie zijn? Zowel bij het kanaal als aan de brug zelf?
Z.g. Verkeersregelaars stellen helemaal niets voor en spreken onze taal niet eens, de brutaalste autobestuurders rijden gewoon door en hebben niets op de wegen te zoeken waar ze illegaal rijden, direct verbaliseren lijkt me de oplossing!
Vooral in de avond en vroege morgen veel sluipverkeer op het Hulsen en Hulsenweg…verbaliseren maar daar ben ik mee eens Pierke!
Inderdaad, in de morgen en avondspits staan er geen verkeersregelaars, levensgevaarlijk voor de vele fietsers die door het Hulsen moeten.
Verkeersregelaars of politiecontrole op de n275 bij de Niesakkerburg is misschien nu ook wel handig. Is wachten op een goed ongeluk. Wordt daar nu een kruising door de afsluiting! Is wachten op! Enja als de verkeersregelaars dan ook de Nederlandse taal goed machtig zijn en hun werk ook doen dan kan het zolang de afsluiting duurt misschien goed gaan.
Kleur maakt niks uit.
De verkeersregelaars die in het Hulsen en Hulsenweg staan laten gewoon iedereen door, komen nog honderden autos door het hulsen, vandaag bijna van mijn fiets gereden, levensgevaarlijk daar die smalle weg
Ik kom vaak met de fiest bij de Niesakerbrug maar het is niet nieuw want er wordt iedere dag lings of rechts af gedraaid ook zware vracht wagens.oud nieuws is dit.
Die verkeersregelaars bij de Schoorbrug hebben een relaxte baan! Ik en er veelvuldig langsgereden de laatste dagen en die verkeersregelaartjes zitten de ganselijke dag in hun autootje een twintig tal meters van de kruising af! Professionalteit ten top. Goed bezig!
Idd laten iedereen door is allemaal bestemmings verkeer en hebben verklaring dat ze daar inmogen volgens de verkeersregelaar boelshit. Ik woon daar in de buurt en mag er niet door 1 keer per week
Hulsen is levensgevaarlijk, gisteren met met kleinkind daar gefietst, de auto,s komen van beide kanten voorbij geraasd, de berm is helemaal kapot gereden, gevaarlijk als je uit moet wijken
Mensen die niet luisteren aanhouden en 8 uur in een wei zetten zonder telefoon.
En daar laten staan.
Zeker weten dat dat werkt.
Nou, op de zaterdag zijn de bewoners van Eind helemaal los, ze zeggen tegen de regelaars dat zebin Eind moeten zijn en de regelaars laten ze gewoon door (die weten niet waar Eind ligt) ik vind de automobilisten die hier niets te zoeken hebben gewoonweg asociaal !
Waarom niet gewoon eenrichtingsverkeer gemaakt. Mensen van D’indj moeten 10 km omrijden om in Nederweert te komen. Hetzelfde geldt voor de voetballer die in Budschop wonen en in D’indj voetballen. Is weer goed over nagedacht
Paul Knapen: met de fiets kun je gemakkelijk in het Eind komen als je niet overhoop wordt gereden, eenrichtingsverkeer vanaf de randweg hadden de bewoners Hulsen ook al voorgesteld, blijft het gegeven dat autobestuurders zich niets aantrekken van de borden en verkeersregelaars…verbaliseren lijkt me de enige oplossing!
Na 4 uur geven alle automobilisten er geen biet meer om en rijden alle weglaten kapot.
Triest dat je als inwoner verplicht bent om op locatie je frietje te gaan eten omdat het anders koud is alvorens je thuis bent, ik snap alle gevaren maar er mag ook wel eens aan de inwoners gedacht worden, ik zie de bui al hangen als er over een tijdje ook nog eens alles afgesloten wordt voor de ontwikkeling van de vernieuwde verkeerssituatie rond de rotonde. Misschien de inwoners een sticker geven en op die manier een ontheffing om de zogenaamde sluipwegen dmv een eenrichtingsverkeer te mogen gebruiken en het overige verkeer (doorgaand verkeer) de omleiding te laten gebruiken.
probeer maar eens van leveroy richting ospel te komen. de rietbrug is ook afgesloten. is gebeurd in opdracht van de gemeente. kortom nadenken is nooit het sterkste punt geweest van dit college.
Dindj wat vervelend zeg dat je je friet terplekke moeten consumeren.
En Karel de mensen uit eind hebben er zelf voor gezorgd dat ze hier maatregelen nemen.
Misschien vaker naar de voormalige friettent moeten gaan bij kerk bij Snijders dan had je gewoon friet kunnen halen in de buurt.
Waarom mag ik vanuit Ospel wel over de Niesakkerbrug maar in de richting van Ospel niet?
Ik snap de gevaren van het Hulsen en de Niesakkerweg. Het is voor de inwoners van Eind erg lastig om in Nederweert en Ospel te komen met de auto. Als het even kan pak ik de fiets echter is het langs het kanaal zo donker dat je de kant van de weg niet kan zien. Om met de fiets de randweg over te steken is niet te doen vanwege het drukke verkeer. De wegomleiding is wel erg overtrokken om helemaal via Kelpen te rijden. 15 km omrijden terwijl je uiteindelijk maar 2 km van huis bent. Schijnt goed te zijn voor de fijnstof en co2 uitstoot. Houtsweg is in de spits net een autosnelweg. Ook erg gevaarlijk. Hopelijk wordt er een volgende keer beter nagedacht.