Een personenauto is dinsdagmiddag tegen een woning gebotst na een aanrijding met een andere personenauto. Dat gebeurde op de N266 / Aan Vijftien in Nederweert.
Geen gewonden
Door nog onbekende oorzaak ontstond er een kop-staart aanrijding bij de stoplichten. Niemand raakte hierbij gewond. Door de klap kwamen beide voertuigen op het naastgelegen fietspad terecht. EĂ©n van de betrokkenen schoof door en raakte een woning.
De schade aan het woning bleef beperkt. Een berger is opgeroepen en heeft beide voertuigen opgehaald. Het verkeer ondervond geen last van het ongeval.
Willem zegt
Vorige week ook al een een ongeluk. Het is steeds vaker prijs op deze weg.
Ziet nu niemand dat het met de huidige drukte er iets moet gebeuren?
Een extra rotonde lost niets op, wakker worden allemaal!
Peter zegt
De weg is niet het probleem maar de automobilisten.
Buitengebied Bewoner zegt
Willem de weg is niet het probleem de automobilist. ik rij dagelijks op deze weg hou me aan de afstand en aan de 50 KM PER uur. dat kunne vele niet zeggen en van deze vele zijn er vele die warempel afdraaien in de Nederweerter kern of nieuwbouwwijken. Keer op keer is het raak bij mensen die niet de regels bevolgen. hoe deze op een rechte weg aan de overkant kon komen is mij een raatsel. LET men op Handen aan het stuur, dan moet een rechte weg echt te doen zijn. en drukte.. ik sta langer te wachten bij de brug in weert dan om in te voegen bij de weg naast het kanaal. (lees hier Brug 14/15 en de toegangswegen tot de weg naast het kanaal)
Jos zegt
Als de weg er niet meer ligt kunnen de automobilisten het probleem niet meer zijn……..
Hou jezelf nu niet voor de gek. Er zijn al vele verschrikkelijke ongelukken gebeurd en maar volhouden dat als je de vele fietsers en vele automobilisten te dicht bij elkaar het aan hun ligt?
Zorg nu voor veilige verkeerssituaties en scheidt de 2 groepen op welke manier dan ook.
Jan zegt
Dat jij je dit doet wilt niet zeggen dat de overige 80% dit ook doet.
Deze weg toont week in week uit aan volledig onveilig te zijn en het is tijd voor een oplossing.
Ik ben altijd nog heel benieuwd waarom dit slapende college nu geen randweg of alternatief (niet knelpuntenaanpak) wilt. Ik hoor alleen maar NEE NEE, maar oplossingen komen ze niet mee.
domdom zegt
Optie, vangrail plaatsen
Driek vanne kwart zegt
Hoe denk je de mentaliteit van de automobilist te kunnen wijzigen?
Wat feiten: nog steeds veel drank in verkeer, snelheidsovertredingen, telefoon gebruik, rijden door rood, rijden zonder licht enz enz.
De gevolgen zijn aan 15 duidelijk, (triest) dodelijk ongeluk, kleinere ongelukken zoals deze.
Dit ga je niet zomaar veranderen. Wat je wel kan veranderen is simpelweg de weg verleggen.
Hans zegt
Zoals altijd krijgen de wegen ,stoplichten enz de schuld maar het ligt altijd aan de bestuurder die te hard rijd en geen afstand houd met de mobiel bezig enz
Voor mij mogen ze overal om de honderd meter een flitspaal zetten dan is een probleem zo opgelost.
Bord 50 staat er niet voor niks
Flupke zegt
+1
Henry zegt
Nee, dit ongeluk is niet ernstig genoeg, er moet eerst een vrachtwagen met LPG of zoiets een woning binnen rijden voor dat het College wakker wordt. Als een vrachtwagen een meter moet uitwijken ligt hij op dat punt op zijn kant in de woning. Nou tegenstemmers van de randweg jullie hebben een mooi alternatief op tafel gelegd,
Het is echt niet meer van deze tijd een weg waar het zo druk is ook met vrachtverkeer incl. gevaarlijke stoffen, midden door een bebouwde kom.
domdom zegt
Optie, geen vrachtverkeer van brug N275 tot brug 14 in beide richtingen
Fietser zegt
Ik fiets daar dagelijks om naar mijn werk te gaan. En met mij vele, maar vooral ook scholieren.. Nu het ”sochtends nog donker is lijkt het wel Russisch roulette. De verkeerslichten zijn compleet onvoorspelbaar. Ik merk dat de doorstroom van verkeer belangrijker is dan de verkeersveiligheid van bijvoorbeeld fietsers. Resultaat is dat door fietsers regelmatig door rood wordt gefietst. Vooral bij het dubbele verkeerslicht. Gevoelsmatig vindt dit college de illusie dat de drukte wel meevalt belangrijker dan het leven van onze kinderen!
Jos zegt
Beste Fietser,
Dat zijn pittige teksten maar ik ben bang dat je volkomen gelijk hebt.
De ernst van de situatie wordt nog steeds niet gezien want “ik wil het niet in mijn tuin” .
Eigen belang gaat voor het belang van de veiligheid van de Nederweertenaar.
Laten we hopen dat er ooit nog iemand is die de verantwoordelijkheid durft te nemen en beslist dat deze gevaarlijke weg uit de kern gehaald moet worden.
Helaas lijkt me het voorlopig onhaalbaar want verantwoordelijkheid nemen kennen ze niet..
roy zegt
Dit âEendagsvliegâ college houd tegen beter weten aan zân standpunt vast en dat gaat ze uiteindelijk de kop kosten.
Een Randweg om deze weg te ontlasten komt er uiteindelijk toch, en deze zal niet op de grens met Brabant komen te liggen.
Dean zegt
Geeft u niet nu zelf het antwoord al. ZE fietsen door rood. Volgen ze de regels dan is er geen gevaar. Maar kennelijk is een randweg belangrijker dan de regels te bevolgen als ik de pro mensen hier lees. Wel knap want de meeste fietsers kijken toch al niet meer met afslaan. Handuitstekrn etc etc. Als bij die nalatenhrid ook nog de auto komt die te hard rijd of met de mobiel zit te tikken dan zijn brokken voorbestemd. Ik ben nu 55 jaar nooit problemen met de weg gehad nu ook niet. Maar wie ben ik. Ik hou me aan de regels en is me nog niets gebeurd. Maar of de medegebruiker dit ook doet… mijn tip is ben je een fietser dan ben je de zwakke schakel. Dit omdat jou lichhaam het niet kan winnen van de staal van een auto etc. Je kan niet beinvloeden wat de rest doet. Dus let op en fiets bewust. Dan is de kans gelijk een stuk minder.
Flupke zegt
“ik merk dat de doorstroming van het verkeer belangrijker is dan de verkeersveiligheid van bijvoorbeeld fietsers. Resultaat is dat door fietsers regelmatig door rood wordt gefietst”
De verkeerslichten werken prima. Ik heb daar als fietser nooit problemen mee.
Omdat de doorstroming belangrijker is dan veiligheid gaan fietsers door het rood fietsen? Die redenering raakt kant noch wal. Het is onveilig voor fietsers OMDAT ze door het rood fietsen. Die fietsers nemen ZELF onnodige risico’s en brengen daarmee ook nog anderen in gevaar.
Het plan is om de huidige weg te verbeteren, onder andere door fietsbruggen en fietstunnels aan te leggen. Dan zijn we er toch!? Dan is het toch veiliger voor fietsers!?
Ik heb het idee dat er een paar randwegvoorstanders zijn die ALLES aangrijpen om hun gelijk te halen en die nu verzanden in achteraf gezeur. We moeten nu niet gaan doen alsof het uitblijven van een nieuwe randweg allerlei asociaal verkeersgedrag rechtvaardigt. Ongelukken worden doorgaans veroorzaakt door mensen die niet opletten, onder invloed zijn, met hun telefoon spelen, te hard rijden of bijvoorbeeld DOOR ROOD RIJDEN. De mensen maken het gevaarlijk, niet de weg of de stoplichten.
Roy zegt
@ flupke,
Moet je uitleggen aan de ouders van dat meisje…….
Henry zegt
Nou Flupke, nu gaat het alleen over de fietsers, maar het zijn fietsers auto’s en vrachtwagens die over deze weg denderen. En met allemaal gebeuren ongelukken of ze nou op letten of niet. Een vrachtwagen chauffeur kan ook een hartaanval of iets krijgen, dan kan deze beter langs de nieuwe randweg in een sloot belanden, dan van aan vijftien in een woning. De N266 van Nederweert tot Den Bosch is 65 km waarvan Nederweert de enige gemeente is waar de bebouwde kom wordt doorsneden de rest heeft iedere gemeente al een omleiding gemaakt. En wat je zegt over een paar randwegvoorstanders, denk ik als iedereen in Nederweert er over zou stemmen dat het procentueel uit zou komen op een paar tegen stemmers. Ik ben ook een buurtschp Bosserstraat bewoner en krijg dan waarschijnlijk ook de Randweg door mijn achtertuin, maar rotondes fietstunnel en fietsbruggen lost lang niet alles op.
domdom zegt
Roy, je reactie is niet mooi,
Bij dit ongeval moet je wel goed naar de feiten kijken hoe het gebeurd is.
BĂ©r zegt
Als de bestuurders op deze weg hun verantwoordelijkheid nemen en fatsoenlijk rijden en zich aan de regels houden, hoeft het college niks te doen en daar zijn ze het beste in. Die weg is niet gevaarlijk, de bestuurders wel. Of die weg daar moet liggen is een heel andere discussie.
Inwoonster zegt
Op donderdag rij ik met de auto om 12 en daarna om 14 uur via brug 15
naar de Brugstraat
Bij mij het verkeerslicht op groen, eerste keer vanuit brug 14 rijdt een vrachtwagen
door Rood , en de 2 keer vanaf de randweg een auto en vrachtwagen door het Rood .
Zo gebeuren er ongelukken door slecht weggedrag!
Meer controles en desnoods flitspalen en of snelheid oplicht bord .
Ook mogelijkheid de verkeerslichten aan vijftien minder lang op groen laten ,
( was eerst minder lang) Hierdoor meerdere ze ook even de snelheid,
Bert zegt
Inwoonster,
Als je aan het verkeer deelneemt kunnen er ongelukken gebeuren. Overal in de wereld gebeurd dit en wat je ook probeert met aanpassingen aan verkeerslichten of flitspalen er blijven ongelukken ontstaan door menselijke fouten.
Als ik hier de reacties lees hebben het ze het bijna allemaal over deze menselijke fouten maar om dit te voorkomen moet je daar niet de focus op leggen maar op het uit elkaar halen van beide groepen.
Als je het gemotoriseerd verkeer bij de brug weghaalt kunnen de fietsers te alle tijden veilig oversteken dat is een feit.
Zolang je dit niet oplost zullen er slachtoffers vallen door menselijke fouten.
Flupke zegt
Deze reactie getuigt inderdaad niet van veel verstand. Dit ongeluk is ’s nachts gebeurd, op een moment dat het helemaal niet druk was en is puur het gevolg van menselijke fouten. Misschien kun je je huiswerk wat beter doen voor je begint te schreeuwen op nw24. Dit geldt ook voor de randweg in zijn algemeenheid. Als je alle rapporten van de onderzoeken naar de randweg leest, kom je erachter dat de nieuwe randweg het probleem alleen verplaatst en dat ze o.a. op de molenweg en op de nieuwstaat/winnerstraat te maken gaan krijgen met enorme hoeveelheden sluipverkeer. Daar zijn deze wegen, die door de bebouwde kom lopen, niet op berekend. Moeten we daar dan ook weer een randweg voor gaan aanleggen?
Ik weet dat de huidige situatie verre van ideaal is, maar de randweg zoals die in de plannen was opgenomen is geen oplossing voor de problemen die er zijn. Om de problemen wel op te lossen, moet een eventuele “randweg” direct aansluiten op de a2.
Huub zegt
Volledig oneens. Het begint al met het onttrekken van druk verkeer uit de kern.
De basis voor een veiligere ontsluiting is dan gecreëerd.
Dat jij toevallig geen randweg in je achtertuin wilt snap ik.
Maar laat de voorstanders voorstander zijn.
Over een paar jaar praten we er nogmaals over: âhadden we maar een randweg aangelegdâ. âPhoe wat blijft het drukâ. âEtc.